10 Aralık 2015 Perşembe

Karabuğdaylı Etli Lahana Sarması

Maksimum lezzet ve maksimum sağlıklı, sporcu diyetimizi bozmayacak glutensiz bir yemek ile karşınızdayım.

Bol etli, karabuğdaylı lahana sarması.

Biz türkler normalde bol pirinçli yaparız. İş için Romanya'ya gittiğimde neredeyse bizim sarmamıza çok benzeyen, sarmale adında bol etli, çok az pirinçli ve alıştığımızdan daha kalın olan sarmadan yedim. Ve sonra bunu kendime uyarlamaya karar verdim. Onlarda sarmale'yi sımıntına adını verdikleri yoğurda çok benzeyen bir şeyle yiyorlar. Yemek kültürümüz inanılmaz benziyor. Çorbaya, çorba diyorlar zaten:)

Hemmen tarifini veriyorum

-450gr yağsız kıyma
-200gr karabuğday
-yarım top lahana
Lahanayı önceden haşlayıp ayırın.
soğanı etin üzerine rendeleyin veya ince ince doğrayın. Biraz sarımsak, karabiber ve 1 yemek kaşığı doğal salçanızı da ekleyerek yoğurun.
Kuru halde olan karabuğdaya pulbiber, nane ve karabiber ekleyin daha sonra et ile birlikte yoğurun.

Haşladığınız lahanaya kıymaları istediğiniz kalınlıkta sarın.

Derin bir tencerenin tabanına önce kullanmadığınız lahanaları dizin üstüne sardığını lahanaları koyun. Sonra tekrardan üzerini lahana yapraklarıyla kapayın.

tencerenin üzerini bir tabak ile kapatın. daha sonra tabağın üstüne çıkacak şekilde su ile doldurun tencereyi. 1 çay kaşığı tuzu suya ekleyin.Orta ateşte pişirin.

En son suyunu çekmeye başladığında bir çay kaşığı nar ekşisini üzerinde gezdirin. Antakya nar ekşisi tercihimizdir;)



Afiyet Olsun

Ben bu sarmaları 3'e bölerek her biri 150gr etten ve 65 gr karabuğdaydan oluşana öğle yemekleri yapacağım. Bence gayet ideal ve lezzetli bir seçenek.

Umarım beğenirsiniz.

1 yorum:

  1. merhaba
    karabuğday tarifi ararken gördüm sayfanızı. çok beğendim ve bu akşam yapacağım.
    bunları bir instagram hesabında paylaşır mısınız. orada takip etmek daha kolay.

    YanıtlaSil