8 Aralık 2015 Salı

İnterval Koşu Nedir? Yararları Nelerdir?


İnterval Koşu

Ağırlık çalışmalarımdan sonra genel olarak 25 dakikalık interval koşu yapıyorum.

Öncelike interval ne demek açıklık getirmek ve interval antrenman'ın yararlarından bahsetmek istiyorum.

İnterval antrenman, kısa ve yoğun bir egzersizin sonrasında daha kısa bir toparlanma sürecini içeren programdır. Bir set olarak düşünülebilir, bir kaç tane setin ard arda yapılması ve sonunda daha uzun bir dünlenme sürecinden oluşur. Süreçlerde kişiden kişiye, seviyeye göre değişebilir. Yani dinlenmeyi ilk başta daha uzun tutup sonrasında kısaltabilirsiniz.

İnterval antrenman

-Metabolizmanızı hızlandırır, özellikle düz tempolu bir egzersize göre interval kardiyo daha hızlı yağ yaktırır.

-İnterval egzersizi ince ve uzun görünümlü kaslara kavuşmanıza daha hızlı yardımcı olur

-20 dakikalık hızlı/yavaş bir interval 20 dakikalık sabit hızdaki aktiviteden daha çok kalori yaktırır.

İnterval egzersizi yürüyüş koşu şeklinde yapabildiğiniz gibi cross trainer, eliptik gibi diğer kardiyo aletlerinde de yapabilirsiniz. Önemli olan zamanı tutmanız ve belirlediğiniz zaman dilimlerinde belirlenen hızlara çıkmanız.

Benim interval koşu programım:

Genel olarak 5 dakika ısınma yürüyüşü ile başlıyorum.

Sonrasında 5 periyot halinde 2 dakika 9.3 1 dakika 7.0 koşup/yürüyorum.

En son 5 dakika dinlenme ve zamanım varsa ara tempoda biraz daha yürümeye devam ediyorum.

Hızlarımı zamanla arttırıyorum. 8.5 ile başlamıştım her hafta biraz daha arttırmaya çalışıyorum.


Ve inanın bana belirli periyotlara bölündüğü ve koşarken o 2 dakikaya sonrada 1 dakikaya odaklandığınız için süre çok daha hızlı geçiyor. Daha çok keyif alıyorsunuz.

Süreleri kendinize göre değiştirebilirsiniz. Çok kısa süreli (60'a 15 gibi) interval kardiyo programlarının daha kas yapma ve güçlendirme ağırlıklı olduğunu söylüyorlar en yakın zamanda bu konuyu da detaylı irdeleyeceğim.

Kendi interval antrenman programınızı, konu hakkındaki deneyim ve bilgilerinizi paylaşabilirseniz çok sevinirim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder